الاثنين، 30 يونيو 2008

عدت ايهاالشقى

كلكم عرفين اغنية يونيك الدف_اقصد فريد الاطرش(عدت يا يوم مولدى عدت ايها الشقى) وانا هنا مش قصدى الشقى اللى جايه من الشقاء والعذاب


لا انا اقصد انت رجعت ليه يا خلبوص انت انا مش كنت حلفة عليك يمين تلاتة انك ما ترجعش تانى وما شفش خلقتك انت ايه بارد ماعندكش دم



هو انا مش كنت متخنقة معاك السنة الى فاتت خناقة لرب السما واتفقنا لاتجيلى ولا ارحلك انت ليه رجعت فى كلامك صحيح انك عيل غور

من هنا ياض ومتورنيش خلقتك العكره دى تانى



اللى فات ده انا وانا بتخانق مع عيد ميلادى



امبارح عقبال عندكم كملت 27 سنة بالتمام والكمال ورغم كده من جوايا مش حسة انى وصلت للعمر ده وكلما حد يقولى كل سنة وانت طيبة
احس انى فى غبيوبة وباذن الله حصحى منها


يا هو الايام بتجرى بسرعة بالواحد كده ليه والمشكلة بقى عندى انى من جوه مكملتش5 سنين على بعض



لسه حاسة انى عيلة صغيرة ومش عرفة اتأقلم مع العمر اللى انا فيه مش لانى بخاف اكبر لاابدا انا عارفة ان دى سنة الحياة بس


حاسة ان عمر الانسان هو عمره اللى حسه مش الموجود فى شهادة ميلاده او بطاقته يعنى ممكن يكون شاب صغير ويحس بانه عنده100



سنة وممكن واحد عده 60 وتحس معاه انك مع شاب لسه بحيويته ونشاطه وديه بتبقى نعمة من ربنا ان الواحد ميعجزش من جواه علشان


بتكون حاجة مؤلمة وخصوصا لما اللى يحصله كده شاب لسه فى بداية حياته والحياة لسه قدامه



عموماعيشوا ونبسطوا الدنيا مش عايزة اللى يقفش ويزود همومه وكفاية الهموم الموجودة فيها خلقة



سلام من ربع ضارب

13 تعليقات:

Blogger kochia يقول...

يعني انا لسة مخلصة التعليق عن الموضوع اللي فات الاقي ده نزل
انتي هتعملي كام واحد في اليوم
كفاية كدة النهاردة

المهم كل سنة وانتي طيبة
وانا معاكي ان عمر الانسان مش مفروض يتحسب بالايام والسنين اللي عاشها لكن يتحسب بروحه وبالتجارب اللي عاشها وباحساسه

لكن الدنيا ليها حساب غير حساب الافراد
ادعوكي لزيارة مدونتي
لو بتحبي حفة الدم اقري مذكرات نتاوي هتلاقي الفهرس بتاعها علي حمب
ولا بتحبي التراجدي نقي بقي
علي فكرة انا من شهر واحد علي المدونات يعني مش جديدة

تحياتي

30 يونيو 2008 في 1:10 م  
Blogger Miss. Sosa يقول...

كل سنة وانتى طيبة وعقبال مليون سنه كلها سعادة ان شاء الله

ومبروك على المدونة وكويسين ان الاتنين في شهر واحد علشان تبقى تحتفلى بعيد ميلاد مدونتك وعيد ميلادك سوا

بخصوص موضوع العمر كلنا بدلة العمر واسعه علينا شوية وفى ناس بدلة العمر ضيقة عليهم

اهم شيء السعادة والرضا والتجارب والخبرات هم دول مقاييس العمر

ربنا يسعدك دايما يارب وفى انتظار جديدك

30 يونيو 2008 في 2:14 م  
Blogger ربع ضارب يقول...

الى العزيزةmiss sosa
-------------------
الله يبارك قيكى يا قمر وربنا يديم السعادة والرضا علينا وعليكى باذن الله
تحياتى

1 يوليو 2008 في 1:42 م  
Blogger ربع ضارب يقول...

الى الغاليةkochia
----------------
معلش يا جميل انا عارفة انى زودتها شوية
بس انت عارفة ان عيد الميلاد مناسبة مهمة ومردتش افوتها وعموما وانت طيبة يا قمراية واكيد حعدى عليكى ولونى متاكدة ان تراجدى كوميدى كله حيكون منك كويس
تحياتى

1 يوليو 2008 في 1:51 م  
Blogger tarek alghnam يقول...

عقبال 100 سنه وتغنى اغنيه فريد
تعرفى عندك حق الايام بتجرى بطريقه مش معقوله
والمهم العمر بطاعه ربنا وبالسعادة
وعمر مديد يادعاء وقلب سعيد وعقل يفضل على كدة ربعه بس اللى ضارب والا حتبقى مشكله جامدة
تقبلى تحياتى واعجابى بمدونتك وخفه دمك الملحوظ
ودمتى بود

1 يوليو 2008 في 2:59 م  
Blogger ربع ضارب يقول...

الى العزيز طارق الغنام
---------------------
الله يخليك وشكرا على كلماتك الرقيقة
وربنا يكرمناواياك بطاعته ويديم علينا الصحة والسعادة وشكرا مرة تانية على زيارتك الكريمة لمدونتى المتواضعة
تحياتى

2 يوليو 2008 في 10:12 ص  
Blogger Baha'i Family - اسرة بهائية يقول...

أزال أحد مشرفي المدونة هذا التعليق.

2 يوليو 2008 في 8:38 م  
Blogger Empress appy يقول...

اول مرة ادخلك حلو قوى اقولك كل سنه وانتى طيبه
بجد والسنه الجايه معانا كمان

3 يوليو 2008 في 2:35 م  
Blogger 3D يقول...

شكرا على كلماتك الرقيقة

4 يوليو 2008 في 2:30 ص  
Blogger ربع ضارب يقول...

الى العزيزةappy
-------------
ميرسى يا قمر وانت طيبة
تحياتى

7 يوليو 2008 في 9:35 ص  
Blogger ربع ضارب يقول...

الى music lovers
---------------
العفو واتمنى تكرر الزيارة
تحياتى

7 يوليو 2008 في 9:39 ص  
Blogger محمود الدوح يقول...

انا مليش دعوة انا عايز الجاتوة بتاعى
مليش دعوة

مبرووووك المدونة
وعقبال عيد ميلاد المدونة الخمسين

11 يوليو 2008 في 6:51 م  
Blogger ربع ضارب يقول...

الى محمود الدوح
----------------
وانت طيب يا محمود ونصيبك فى التورتة معيون وبعدين ماانت السبب فى المدونة دى ما انت اللى كبرتهافى دماغى عموما شكرا انك كنت السبب يا محمود وارجو زيارتك دى تتكرر
تحياتى

2 أغسطس 2008 في 8:49 ص  

إرسال تعليق

الاشتراك في تعليقات الرسالة [Atom]

<< الصفحة الرئيسية